Általános szerződési feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a COP Rendszertechnika Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: COP Rendszertechnika Kft. vagy Vállalkozás), és a Szolgáltató által működtetett, a www.ecodanshop.hu weboldalon található webáruházon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

1.A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Vállalkozás) adatai:
Cégnév: COP Rendszertechnika Kft.

Székhely: 2013 Pomáz, Orlovácz u. 39.

Adószám: 14808090-2-13

Uniós adószám: HU14808090

Nyilvántartó hatóság: Pest Megyei Bíróság, mint cégbíróság

Cégjegyzékszám: 13-09-129641

Bankszámlaszám: 12020005-01366303-00100007

Telefon/Fax: +36 1 353 9375

E-mail: info@hoszivattyuszakerto.hu

Statisztikai számjel: 14808090 4669 113 13

2. Általános rendelkezések

2.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.ecodanshop.hu weboldalon található webáruházon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül történik. A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv.”), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk”) szabályozza.

2.2. A www.ecodanshop.hu oldalon történő regisztrációval, illetve vásárlással (mindkét esetben) a felhasználó elfogadja jelen ÁSZF feltételeit. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat, és nem küldhet megrendelést sem. A Webáruházban a vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel történik, a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint. A Webáruházban történő vásárlás cégek esetében kizárólag a Vásárló regisztrációja esetén lehetséges. Magánszemély regisztráció nélkül is vásárolhat.

2.3. A Vállalkozás ügyfélszolgálatainak elérhetősége:

Cím: 2011. Budakalász, József Attila u. 75.

Telefonszám:+36 1 353 9375 (normál díjszabású)

E-mail cím: info@hoszivattyuszakerto.hu

3. Regisztráció, bejelentkezés

3.1. A Vásárló a www.ecodanshop.hu oldalon található „Regisztráció” menüpontra történő kattintással regisztrálhat. Céges ügyfeleink a regisztráció után a „Bejelentkezés” menüpontra történő kattintással, regisztrált e-mail címe és jelszava megadását követően kezdhetik meg a vásárlást.

3.2. A saját adatok szerkesztése az „Adatok szerkesztése” linkre történő kattintással történik. A Vállalkozást az adatok Vásárló által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért felelősség nem terheli.

3.3. A Vállalkozást nem terheli felelősség a Vásárló által a regisztráció során tévesen vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, egyéb problémákért, hibákért. A Vállalkozás nem tartozik felelősséggel azért, ha a Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az a Vállalkozásnak nem felróható okból harmadik személyek részére hozzáférhetővé válik.

4. Vásárlás menete

4.1. Értékesített termékek, eladási árak

4.1.1. A Webáruházban szereplő áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit a Vásárló a konkrét árucikk információs oldalán ismerheti meg. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Vállalkozás nem tartozik felelősséggel. Az árucikkek információs oldalán feltüntetett képek helyenként illusztrációk. Az áruk használatára vonatkozó utasításokat, továbbá az áru részletes tulajdonságait a megvásárolt áruhoz mellékelésre kerülő használati utasítás tartalmazza. Vállalkozás az általa forgalmazott termékekhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatol. Amennyiben a Vásárló véletlenül mégsem kapná meg a használati útmutatót a termékkel együtt, és ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt jelezi az ügyfélszolgálat felé, Vállalkozás azt mihamarabb pótolja.

4.1.2. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a kiszállítás költségeit, ugyanakkor magukban foglalják a csomagolás költségeit.

4.1.3 Áraink tájékoztató jellegűek, fenntartjuk a jogot azok módosítására a mindenkori árfolyamok és alapanyag árak változásának függvényében. A végső eladási ár a megrendelés visszaigazolásakor illetve szerződés megkötésekor kerülnek meghatározásra.

4.1.4. Amennyiben az áru mellett hibás ár kerül feltüntetésre – különös tekintettel arra az esetre, ha nyilvánvalóan téves, a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő ár kerül feltüntetésre -, a Vállalkozás nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni. Ebben az esetben Vállalkozás haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót a tévedésről és a termék helyes áráról, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

4.2. Megrendelés

4.2.1. A Vásárló a Webáruházban megrendelést, a megvásárolni kívánt termék(ek) virtuális kosarában történő elhelyezését, majd a „Megrendelés” gombra kattintást követően tud leadni. A Kosár menüpont alatt a Vásárló kiválaszthatja a termék szállítási és fizetési feltételeit, illetve ellenőrizheti a megrendelni kívánt termékek listáját. A vásárló megrendelését ezt követően a „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással adja le.

4.2.2. A megrendelni kívánt áru(k)nak a Vásárló egyéni, virtuális kosarában történő elhelyezése nem minősül szerződéses ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, illetve megrendelésnek.

4.2.3. Az áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor a Vásárló megrendelését a Webáruházon keresztül eljuttatja a kereskedőhöz. A megrendelést követően a Vásárló egy számítógépes rendszer által automatikusan generált és kiküldött levelet kap a regisztráció során megadott e-mail címre, a megrendelt tételek feltüntetésével. Az automatikus visszaigazoló e-mail üzenet csupán a megrendelés megérkezésének visszaigazolása, az nem tekinthető a megrendelés megerősítésének vagy szerződéses nyilatkozatnak, az nem jelenti a megrendelés 4.2.4. pont szerinti megerősítését. Az automatikus visszaigazoló levél nem jelenti azt, hogy megrendelt termék raktáron van.

4.2.4. A Vállalkozás a megrendelés beérkezését követően legkésőbb – az ünnepnapok és munkaszüneti napok kivételével – 48 órán belül e-mail vagy telefonos megkeresés útján megerősíti a megrendelést, és tájékoztatja a Vásárlót a termék szállításának vagy személyes átvételének várható időpontjáról.

4.2.5. Nem minősül a megrendelés 4.2.4. pont szerinti megerősítésének a Vállalkozás olyan tartalmú egyedi visszajelzése, amelyben a Vásárlót pl. ideiglenes készlethiányról, vagy a 4.1.3. pontban foglaltakról értesíti.

4.3. Szerződés megkötése, létrejötte

4.3.1. Amennyiben a Vásárlóhoz kizárólag a megrendelése megérkezését visszaigazoló automatikus rendszerüzenetet (4.2.3. pont) küldte meg a szolgáltató, elfogadó nyilatkozat hiányában a Felek között a szerződés még nem tekinthető létrejöttnek.

4.3.2. A Felek között a szerződés akkor jön létre, amikor a Vállalkozás a Vásárló megrendelését a 4.2.4. pontban foglaltak szerint megerősítette.

4.3.3. A megkötött szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül.

4.4. Fizetés

4.4.1. A „Megrendelés véglegesítése” gombra történő kattintással a Vásárló szerződéskötési ajánlatához kötve van, továbbá – a megrendelés Vállalkozás általi, 4.2.4. szerinti megerősítését követően – fizetési kötelezettsége keletkezik.

4.4.2. A Vásárló fizetési kötelezettségének háromféle módon tehet eleget:

a) személyes átvétel során, a Vállalkozás üzletében,

b) a Vállalkozás által e-mail útján közölt bankszámlaszámra történő előre átutalással.

4.4.3. A fizetési módot a Vásárló a megrendelés leadása során a „Kosár” menüpont alatt választhatja ki.

4.4.4 A kiszállított árucikk a Vállalkozás tulajdonában marad, amíg a fizetés teljes egészében meg nem történik.

4.5. Szállítás

A megrendelt termék(ek) átvételének / kiszállításának várható időpontjáról a Vállalkozás a termék információs lapján, illetve a megrendelés megerősítésében tájékoztatja a Vásárlót. Vállalkozás fenntartja magának a jogot a www.ecodanshop.hu oldalon található termék információs lapján, illetve a megrendelés megerősítésében feltüntetett szállítási határidőtől eltérjen, azzal, hogy a Vállalkozás arról haladéktalanul értesíti a Vásárlót.

4.5.1 . Személyes átvétel

A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a megrendelt áru(ka)t személyesen átvegye, telefonon vagy e-mailben egyeztetett határidőn belül, a Vállalkozó irodájában.

4.5.2. Házhoz szállítás

A megrendelt áru(k) házhoz szállítására a Felek által előre egyeztetett határidőn belül, időpontban és helyszínen kerül sor.

A házhoz szállítás díjköteles, amelyet a Vásárló köteles megfizetni, hacsak ettől eltérő megállapodás nem született. Az aktuális szállítási díjakat a Vállalkozás a www.ecodanshop.hu weboldalon közzéteszi.

Több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes termékcsoportokba tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek egymástól.

A szállítási módot a Vásárló a megrendelés leadása során a „Kosár” menüpont alatt választhatja ki.

Az ügyfél hibájából eredő sikertelen házhozszállítás esetén a COP Rendszertechnika Kft. a szállítás költségeire jogosult.

4.5.3 A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.

5. Fogyasztó elállási joga

Ha a Vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § értelmében a www.ecodanshop.hu webáruházban vásárolt termékek tekintetében.

A Polgári Törvénykönyv szerint Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

5.1 Elállási jog gyakorlásának határideje

A fogyasztó a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján:

Termék adásvételére irányuló szerződés esetén

– a termék átvételének napjától,

– több termék vásárlása esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától,

– több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak az átvétele napjától,

– ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül a megkötött szerződéstől indokolás nélkül elállhat. A fogyasztó ezen elállási jogát a szerződés létrejöttének napja (4.3.1. pont), és a termék(ek) átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

5.2. Elállási jog gyakorlásának módja

5.2.1. A fogyasztó az elállási jogát a www.ecodanshop.hu weboldalról letölthető, a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási nyilatkozatot Vásárló az alábbi úton juttathatja el a Vállalkozás részére:

vagy postai úton a COP Rendszertechnika Kft., 2011 Budakalász, József Attila út 75. címre

vagy e-mailben: info@hoszivattyuszakerto.hu

vagy személyesen irodánkban, előzetesen egyeztetett időpontban: 2011. Budakalász, József Attila u. 75.

5.2.2. Határidőben érvényesítettnek kell tekintetni az elállási jog gyakorlását, ha a fogyasztó az elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt a Vállalkozás részére elküldi.

5.2.3. A fogyasztó elállási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja, így különösen:

– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;

– olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, 14 napos elállási/felmondási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.

5.2.4. Az elállási jog gyakorlása során a fogyasztó jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való visszaéléshez a fogyasztó részéről (Ptk. 1:5. §)

5.3 Az elállás következményei

5.3.1 Érvényes elállás esetén minden kölcsönösen kapott teljesítés visszatérítendő. Amennyiben a fogyasztó nem tudja visszatéríteni számunkra a kapott teljesítést, illetve csak részben tudja, vagy csupán a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredően elhasznált, vagy nem működő állapotban értékcsökkenten tudja visszaadni, kötelessége az ebből eredő kárt megtéríteni számunkra.

5.3. A Felek kötelezettségei elállás esetén

5.3.1. A Vállalkozás kötelezettségei

A Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.

Amennyiben a szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket a www.ecodanshop.hu kifuvarozta a fogyasztónak, és az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza, az ecodanshop.hu saját költségén visszafuvarozza a terméket. Postai küldeményként a legfeljebb 30 kg súlyú, Illetve 3 méter volumetrikus méretet nem meghaladó termékek küldhetőek vissza.

A Vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Termék adásvételi szerződése esetén a Vállalkozás mindaddig visszatarthatja a visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte, és a tulajdonjog átruházása megtörtént (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni), kivéve, ha Vállalkozó kifejezetten vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

5.3.2. A fogyasztó kötelezettségei

A fogyasztó elállás esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve a Vállalkozásnak vagy a Vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

A visszaküldés költségeit a Vásárló köteles viselni. A fogyasztó felelősséggel tartozik a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

Amennyiben Vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére a szerződés szerint nyújtandó szolgáltatást a fogyasztót megillető elállási jogra nyitva álló 14 napos határidő előtt kezdi meg, és fogyasztó a 10 napos határidőn belül mégis élni kíván elállási jogával, a fogyasztó köteles megtéríteni a Vállalkozás ésszerű költségeit, amelyet a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani.

6. Felelősség

6.1 Vásárló által kártérítés követelésére nincs lehetőség, kivéve a termékfelelősség körébe tartozó kártérítésekre, amennyiben életet, testi épséget, egészséget ért károkozáson alapul, valamint olyan egyéb károkat, amelyek a Vállalkozó részéről történő szándékos vagy súlyosan hanyag kötelességszegésen alapulnak. Szerződésszegés esetén a Vállalkozó csak a szerződéseknél tipikus, előre látható és ténylegesen bekövetkezett károkért vállal felelősséget. A Vállalkozó részéről megfelelő, szerződésszerű teljesítésének minősül, amennyiben a termék a honlapon vagy a használati útmutatóban szereplő tájékoztatáshoz képest kedvezőbb, előnyösebb paraméterekkel rendelkezik.

6.2 A Vállalkozót semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem, illetve egyéb probléma a vásárló által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt következett be.

6.3 A kiválasztott termék adatlapján feltüntetjük a termék lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat, a használati utasításokat azzal, hogy a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat. Az általunk forgalmazott termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatolunk, azonban amennyiben véletlenül mégsem kapná meg a termékkel együtt, kérjük, ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt szíveskedjen jelezni az ügyfélszolgálatunknak, és természetesen haladéktalanul pótoljuk.

6.4 A Vállalkozó minden felelősséget kizár a honlap használói által tanúsított magatartásokért. A honlap használója kizárólagosan és teljes mértékben felelős saját magatartásáért. Vállalkozás a jogszabályi keretek közt az eljáró hatóságokkal teljes mértékben együttműködik az esetleges jogszabálysértések felderítése érdekében.

6.5 A honlapunk tartalmazhat olyan linkeket, amelyek más szolgáltatók oldalaira mutatnak, azonban a Vállalkozó nem vállal felelősséget ezen szolgáltatók tevékenységéért, illetve adatvédelmi megfelelőségéért.

6.6 A Vállalkozás a jogszabályokban meghatározott kivételekkel nem vállal felelősséget a www.ecodanshop.hu oldalon harmadik fél által elhelyezett hirdetések, promóciós anyagok, illetve egyéb tájékoztatások jogszabályoknak való megfelelőségéért, tartalmáért. Ezen tartalmakért azt terheli felelősség, akinek érdekében a hirdetés megjelenésre került.

6.7 A Vállalkozás nem vállal felelősséget a rendszer használatából eredő károkért. A Vásárló a Vállalkozó honlapját kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Vállalkozás nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen kivételével.

6. Hibás teljesítés, kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A Polgári törvénykönyv a jogérvényesítés keretében szűkítette a fogyasztó fogalmát, így a jogérvényesítés tekintetében nem mindegy, hogy az adás-vételi szerződés Vásárlói oldalán a fogyasztó áll-e.

A Polgári Törvénykönyv szerint Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

6.1 Kellékszavatosság

6.1.1. Hibás teljesítés

A Vásárló (jogosult) hibás teljesítés esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

6.1.2 Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló (jogosult) – választása szerint:

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozásnak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalja, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

6.1.3. A Vásárló (jogosult) a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.

6.1.4. A Vásárló (jogosult) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

A Vásárló (jogosult) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

6.1.5 Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

6.1.6. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó Vásárló igazolja, hogy a terméket a Vállalkozástól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után a fogyasztó Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

6.1.7 A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozót terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a Vásárlót (jogosultat) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Vásárló (jogosult) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Vállalkozó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

6.2 Termékszavatosság

Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A fogyasztó Vásárló termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti. A termék hibáját a fogyasztónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

6.4 Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Vásárló nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a Vásárló a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok az 6.2. és a 6.3. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

6.5 Ha a vásárló nem minősül fogyasztónak, azaz a vásárló a kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének keretében adja le megrendelését, a hiba miatti követelés az áru átvételétől számított 1 éven belül elévül.

6.6 Jótállás

6.6.1. A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében a Vállalkozást a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt terméktípusokra vonatkozóan jótállási kötelezettség terheli. A jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

6.6.2. A jótállás időtartama egy év, amely a termék, fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

6.6.3 Ha a fogyasztó Vásárló a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

6.6.3. A Vállalkozás egyes termékekre vonatkozóan önkéntes jótállást is vállalhat, amelynek időtartama a fenti kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet.

6.6.4. A Vállalkozás az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék fogyasztó Vásárló általi átvételekor adott jótállási jegyen szereplő adatok útján közli. A jótállási igény csak ezzel a jótállási jeggyel érvényesíthető.

6.6.5 A jótállási igény elvész, ha a fogyasztó Vásárló maga javítja, vagy javíttatja meg a terméket!

6.7 Szavatosság és jótállás bejelentése

Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja
1. Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét Vállalkozásnál (cím: 2011 Budakalász, József Attila út 75.). Ekkor Vállalkozás munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
– a vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
– a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti. A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.
2. Írásban történő bejelentés
A Vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét Vállalkozónak küldött levélben (cím: 2011 Budakalász, József Attila u. 75.) vagy elektronikus levélben (e-mail cím:info@hoszivattyuszaszakert.hu).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:
– a vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
7. Reklamáció, kifogás, panasz, jogérvényesítés

Kérjük, a vásárolt terméket szíveskedjen az átvételkor ellenőrizni, és amennyiben a csomagolás sérült, szíveskedjen a szállítónak jelezni és kérni jegyzőkönyv felvételét. Abban az esetben, ha mennyiségi, vagy minőségi kifogása van, szíveskedjen ügyfélszolgálatunknak írásban (postai vagy e-mail) bejelenteni reklamációját. Szállítónk díjmentesen visszaszállítja a terméket, amennyiben véletlenül más, vagy nem annyi terméket küldtünk, illetve a termék sérült. Ezt követően haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot és díjmentesen kiszállítjuk a megrendelt terméket.

Bármilyen egyéb panaszt írásban kérjük megküldeni vagy a info@hoszibattyuszakerto.hu e-mail címünkre, vagy posta úton a 2011 Budakalász, József Attila u. 75. címünkre.

Tevékenységünkkel kapcsolatos esetleges panasz esetén az alábbi felügyeleti szervekhez fordulhat:

Pomázi Polgármesteri Hivatal Jegyzője (cím: 2013 Pomáz, Kossuth Lajos utca 23-25., tel.: 26/814-385)

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főfelügyelősége (cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47. tel.: +(1) 329-7017)

Pest Megyei Békéltető Testület (cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.

, tel.: (+36-1) 269-0703)

8. Adatvédelem

8.1. A Vállalkozás a regisztrációkor, illetve megrendeléskor kizárólag azokat az információkat kéri a Vásárlótól, amelyek a rendelés lebonyolításához feltétlenül szükségesek. Ezeket az adatokat harmadik fél számára a Vállalkozás nem adja ki. Ez alól kivételt képeznek azok az információk, melyek az adott termék kézbesítéséhez vagy kiszállításához szükségesek.

A személyes adatok nyilvántartásba vétele és kezelése az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995.évi CXIX. törvény alapján történik. Ön adatainak kezeléséről bármikor ingyenesen tájékoztatást kérhet, kérheti adatai helyesbítését vagy indoklás nélkül, azonnali törlését az adatkezelőnél.

Az adatkezelő elérhetőségei:

COP Rendszertechnika Kft.

Székhely: 2013 Pomáz, Orlovácz u. 39.

Cégjegyzékszám: 13-09-129641

adószám: 14808090-2-13

E-mail: info@hoszivattyuszakerto.hu

Az Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy jelen Felhasználási feltételeket és Adatvédelmi irányelveket bármikor egyoldalúan módosítsa, amelyről az Ön részére értesítést küld.

8.2. A Vállalkozás igénybe veszi az Árukereső.hu “Megbízható bolt” szolgáltatását, mellyel a Vállalkozás a vásárlások megbízhatóságát, hitelességét kívánja javítani. A program keretében, a vásárló által megadott e-mail címre a megrendeléstől számított 10 nap elteltével az árukereső rendszere egy kérdőívet küld ki. A kérdőívben megadott vélemények és osztályzások az Árukereső.hu oldalán 1 nap elteltével megjelennek.

9. Egyebek

9.1 Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért, az esetleges elírásokért a Vállalkozás nem vállal felelősséget.

9.2 Amennyiben a Vásárló a weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Vállalkozásnak. Amennyiben Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

9.3 A Vállalkozás bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani, kivéve azokat, amelyekre jogszabály kötelezi.

Záró rendelkezések

Ezen Általános üzleti feltételek a magyar törvények hatálya alá esnek. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott rendelkezésekre a magyar jog az irányadó, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései alkalmazandóak.

Az esetleg felmerülő vitás kérdés jogszolgáltatásának helye a www.ecodanshop.hu regisztrált székhelye.

E megállapodás egyes pontjainak jogi érvénytelensége esetén a szerződés többi része kötelező erejű marad. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.

(4) A honlapot a szerzői jog védi. A szerzői jog jogosultja a www.ecodanshop.hu üzemeltetője vagy az általa feljogosított felhasználó. A honlapon feltüntetett szolgáltatások, valamennyi megjelenített tartalom szellemi alkotásnak minősülnek, amelyek bármilyen felhasználása, másolása, sokszorosítása a jogosult engedélye nélkül nem megengedett.

1. melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: COP Rendszertechnika Kft. cím.: 2011 Budakalász, József Attila u. 75. tel.: 1/353-9375, e-mail: info@hoszivattyuszakerto.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

Rendelés egyedi azonosító száma:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt